Barion Pixel
Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

14 napos elállás

Az alábbiakban érthető formába öntve zanzásítjuk a Vásárlóknak a 14 napos elállás részleteit. A jogi handabandával körített agyonrészletezett verziót az ÁSZF 3.2. pontjában találod.

 

Meg kell indokolnom az elállás okát?

Nem, az EU valamennyi országában a fogyasztókat indokolás nélküli elállási jog illeti meg a megrendelt áru kézhezvételétől számított 14 munkanapon belül. 

 

Mikor kapom vissza a pénzem? 

14 napon belül, az eredeti fizetési módoddal azonos úton. 

 

Kipróbálhatom a termékeket / étrendeket, és elállhatok még utána is?

Étrend-kiegészítők esetén a felbontást követően nem gyakorolható a 14 napos elállás joga. 

E-book tartalmak esetén (amilyenek az étrendek is) szintén nem érvényes a 14 napos elállás joga, amit egyébként a megrendeléskor elfogadásra kerülő ÁSZF 3.2.5. pontja vastagon kiemelve is említ.

 

Honnan számoljuk a 14 napot?

Ha el szeretnél állni, akkor a kézhezvételtől számított 14 napon belül át kell adnod a visszaküldeni kívánt csomagot akár a postának, akár valamelyik futárszolgálatnak. Mindegy, hogy hozzánk mikor érkezik meg, a lényeg, hogy az átadás megtörténjen határidőre. Ne pánikolj, nem kell sietned, sem extra költségeket fizetned a gyors kézbesítés érdekében! 

 

Ki fizeti a visszaküldést?

A visszaküldés költsége mindig a fogyasztót terheli, azonban a visszatérítéskor az eredetileg befizetett postázási díjat is visszaküldjük. Tehát a végén a dolog majd úgy néz ki, hogy mi visszafizetjük amit te nekünk kifizettél, mindegy hogy ingyenes volt-e a szállítás vagy sem. Amit a visszaküldésre a postának/futárszolgálatnak, azt viszont nem. 

 

Hova kellene küldenem? 

Kérlek, hogy ne a székhelyünkre küldd, hanem a logisztikai partnernek, a dobozon nagy betűkkel feltüntetve a "visszáru" kifejezést. A címzés:

Webshippy Kft. (VISSZÁRU)

East Gate Business Park C/2

2151, Fót

 

Szólnom kell, ha el akarok állni?

Jelentősen felgyorsítja a dolgokat, ha mihamarabb jelzed felénk az elállási szándékod. Nem fárasztjuk a vásárlóinkat mindenféle letöltendő meg aláírandó dokumentumokkal; elég egy e-mailt küldeni az info@feminpro.hu címre.

 

Termékcsomagot rendeltem, amiben étrend is van, de szeretnék elállni. Visszakaphatom a pénzem?

Amennyiben a termékek bontatlanok, természetesen visszaküldheted őket, azonban a csomagok mellé kapott elektronikus formátumú étrendek esetén továbbra sem gyakorolható az elállási jog. Ilyen esetben a visszatérítendő összegből jogosultak vagyunk levonni azt az összeget, amennyibe az étrend akkor került volna, ha azt a webshopon külön vásároltad volna meg, nem pedig a kedvezményes csomag részeként.

 

Rendeltem, de gyorsan meggondoltam magam. Elállhatok a rendeléstől? 

Ami általában áldás, az néha átok... Ez esetben az, hogy a raktárunk elképesztően gyors tud lenni, a hétköznap leadott rendeléseket akár pár órán belül fel is adják. A rendelés és a kézhez vétel között abban a szűk intervallumban tudsz elállni, amikor még nem kezdtük meg a termék kiküldését. Jófejek vagyunk, így ha éppen még csak csomagolja a logisztikai partnerünk a dolgaidat, jó eséllyel meg tudjuk állítani a dolgot. Ám amikor már átadták a futárszolgálatnak, akkor nem. Ilyen esetben a köztünk létrejött szerződés értelmében át kell venned a csomagod, és úgy tudsz elállni, ha visszaküldöd. 

 

Én hétvégén rendeltem és gondoltam meg magam, akkor ugyebár nincs kézbesítés. El tudok állni?

Ha hétvégén történt meg a meggondolatlan rendelés, akkor sem tudunk arra garanciát vállalni, hogy idejében elolvassuk az e-mailedet, hiszen szombat és vasárnap nekünk sem munkanap. Detty, az ügyfélszolgálatunk szíve-lelke-csodája sokszor odafigyel hétvégén is, de az az időszak neki is a pihenésé és a családjáé. Hivatalosan hétfőn 08:00-tól kezdjük meg a hétvégén beérkezett e-mailek feldolgozását, érkezési sorrendben.

 

Egyszerűen csak nem veszem át a rendelést és kész. Ez is elállás, nem?

Az egyik leggyakoribb tévhit, ez ugyanis nem elállás (hiszen az csak a kézhezvétel után illet meg téged), hanem szerződésszegés (lásd: Ptk. 6:156. § (1)), és mint ilyen, vagy újbóli postaköltséget, vagy 2990 forint kötbért von maga után. De nem szeretnénk ezt ilyen ridegen, törvényekre mutogatással elintézni. Megköszönöm ha elolvasod az okfejtésünket: 

Tény, hogy sok nagyobb webáruház tojik erre - ezért is alakult ki ez a tévhit -, de mi egy picike családi cég vagyunk, és nem tudjuk felebaráti szeretetből országjáró körútra küldeni a termékeinket. Mert mit is jelent ez nekünk? Csomagolási költséget + postaköltséget + a visszáru bevételezésének extra illetékét a raktár részéről. Mindezt egyébként a kötbér nem is fedezi, de ennél többet nem szeretnénk elkérni, még akkor sem ha "igazunk van". Megköszönjük, ha meg tudjátok érteni azt, hogy a vásárlónak is kell legyen némi felelőssége abban, ha több lépésben, feltételezhetően átgondoltan lead egy rendelést, mi pedig mindent megteszünk, hogy azt a lehető leghamarabb teljesíteni tudjuk.

 

Rendben, akkor mi lesz az át nem vett rendeléssel?

30 napig ingyenesen megőrizzük neked a raktárunkban, és a weboldal alján található Szállítási feltételek menüpontban részletezett feltételekkel, az info@feminpro.hu címre elküldött e-mail útján kérheted az újbóli kiszállítást (akár másik címre is). Amennyiben nem kérsz új kiszállítást, úgy a 30 napos tárolási idő lejártával a szerződésszegés okán felbontjuk a szerződést és a már említett 2990 forintos kötbér levonásával 14 napon belül visszaküldjük neked a rendelési összeget. 

 

A gondosság elve - azaz ki felel a termékek épségben történő visszajuttatásáért?

Onnantól, hogy kézhez vetted a csomagodat - és a kézhezvételkor nem jeleztél felénk sérülést - te felelsz érte. Ebből következik, hogy megőrizned és visszaküldened is úgy kell, hogy a termékek ne sérüljenek meg (ne körbeszigszalagozott nejlonzacsiban add fel légyszi...).  A sérülten és/vagy bontottan visszaérkező termékek árát nem áll módunkban részben sem visszatéríteni, mivel ezek leselejtezésre kerülnek.

Amikor visszaküldesz egy terméket, te kötsz szerződést a futárszolgálattal / postával. Ha a csomagod neadjúristen' eltűnik, akkor sajnos a te felelősséged azt előkeríttetni velük. Mi csak azoknak a termékeknek az árát tudjuk visszafizetni, amelyeket konkrétan sérülésmentesen és bontatlanul vissza is kaptunk.

 

Alapvető jogi háttér: Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet